Nakupovanie

Tak ako v kamenných obchodoch používame nákupný košík, do ktorého vkladáme tovar, ktorý sme sa rozhodli zakúpiť, tak aj na internetovom obchode existuje virtuálny nákupný košík.

Prvým krokom pri nákupe cez internet je rozhodnutie, že si chceme kúpiť danú vec prostredníctvom internetu. O tom, že existujú nejaké internetové obchody sa dozvieme prostredníctvom reklám na vybrané obchody alebo cez internetový vyhľadávač (napr. Google).

Druhým krokom je hľadanie konkrétnej veci, ktorú si chceme zakúpiť na rôznych internetových obchodoch. Voľbu výberu internetového obchodu ovplyvňuje vo veľkej miere cena a kvalita výrobku. Cenu daného výrobku v internetovom obchode vieme porovnať napríklad aj s cenou toho istého výrobku v kamennom obchode, ale aj s inými cenami týchto výrobkov na rôznych e-shopoch. Na základe toho sa rozhodujeme. Kvalitu výrobku spoznáme iba prostredníctvom značky a hodnotenia ostatných kupujúcich. Tí môžu svoj názor napísať k danému výrobku, a tak vyjadriť svoju spokojnosť alebo naopak nespokojnosť s daným výrobkom alebo so službami poskytnutými prostredníctvom internetového obchodu. K danému výrobku si môžeme taktiež prečítať jeho bližší popis. 

Tretím krokom pristupujeme ku kúpe výrobku, veci resp. služby, pre ktorú sme sa rozhodli. Robíme to tak, že označený tovar vložíme do virtuálneho nákupného košíka. Ak sa rozhodneme pre kúpu ďalších výrobkov, postupujeme pri výbere podobne a tovar taktiež vložíme do nákupného košíka.

Štvrtým krokom je objednanie tovaru alebo priamo jeho platenie. Pri objednávaní tovaru v momente nákupu neplatíme za tovar. Tovar si len objednávame a v určitej lehote, ktorú predajca uvádza na svojej stránke pre obchod (zvyčajne 2-3 týždne) nám bude tovar doručený. Týmto spôsobom sa doručuje tovar na dobierku.  Druhý spôsob je, že za tovar zaplatíme vopred. Existuje mnoho rôznych foriem platieb. Pri takomto nákupe by sme si však mali dávať pozor, na dôvernosť predajcu.